RÅKNA-CITY

Onsdag idag

Iag körde jag bara morgonturen och hade tagit ledig till eftermiddagen vilket var jäkligt välbehövligt. Trodde ju att jag skulle hinna slappa lite idag men ack vad jag bedrog mig....
När jag lämnat taxibilen på jobbet så var det att försöka tina upp den privata och köra hem och hämta vovvarna och gasa iväg till stan för en visit på ortopedkliniken. Skulle ju kolla om det gick att göra nåt åt mina onda skenben. Väl där fanns inte jag med i deras tidbok... HjÄlP!... tänkte jag. Har jag tagit ledigt från jobbet och kört fem mil enkel väg och så fanns man inte med???? Jag fick som tur var komma in i alla fall. Hatar såda ställen eftersom jag har en kraftig fotbira och en MYCKET läcker kille skulle hålla på att greja med fossingarna. URS!!! Blir svettig bara jag tänker på det. Efter lite springande på löpband, klämmande på föterna och annan skit så kom han fram till att jag absolut behöver sulor till mina gympaskor. Fatta vad dom kostar!!!!! 2000 kronor!!!!!!!!! Måtte dom fungera nu bara annars blir jag galen! Ska tebax efter nyår och hämta dom så nu önskar jag mig presentkort på ortopedkliniken i Halmstad i julklapp. (Värsta pensionärsjulklappen hahahaha)
Tog hundarna på en kisserunda i området på Galgberget sen. Kallt men så sagolikt vackert väder.
Fräste hem igen och lagade lunch som svnjöts med Sara. Så mysigt att ha någon att äta tillsamans med för en gångs skull.
Halv fyra hämtade jag Martin hos en kompis och åkte med honom till tandläkaren. Han hade två hål... suck!!!
Nu sitter jag här vid datorn och känner mig som en urvriden skurtrasa. Nu är det slappa som gäller resten av kvällen. Funderar till och med på ett glas vin... mums!
Martin missade skolbussen imorse. Han ringde och grät när jag var i Gislaved idag. Tycker det är tråkigt att dom inte kan vänta lite eller i alla fall titta efter honom då han ALLTID ska med och i annat fall ringer vi alltid. Han såg baken på bussen stackarn. Värkte i mitt mammahjärta när jag hörde att han var ledsen i telefonen. Fick ringa morfar som körde han till skolan. Tusen tack morfar för hjälpen!
Imoron ska sonen till frissan. Lägger ut foto på honom imorgon....

... Ha det bäst allihopa!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: