RÅKNA-CITY

Julafton

Ja så har man överlevt julafton,,, enligt mig den värsta dagen på hela året. Kan erkänna att när julafton väl är här så går det rätt bra ändå men har alltid värsta ångesten för den innan.
Vi var hos svärmor och svärfar och doppade i grytan på lunchen och sedan bar det hemmåt för att ha min mamma och pappa här. Jag hade lagat lite allt möjligt som köttbullar, revben, prinskorv... ja hela köret.
Paketöppningen var det bästa av allt då jag visste att sonen skulle få några riktigt finfina presenter.



Vi hade ingen gran i år men konstigt nog överlevde vi i alla fall. Martin var julklappsutdelare.



Här är gitarren som han fick av mormor och morfar och ett jättefint fodral till den.



Han fick också en ny mobil som han önskat sig i evigheter. Jisses så roligt det var att se hans min när han öppnade den. Var nog det bästa på hela julafton. Kände nästan hur det pirrade i min mage också.



Denna megakartong med lego fick han av farmor och farfar.



Han fick en bok av mormor som jag verkligen hoppas han läser. Verkade jättespännande.



Fick en fotbollströja av mig plus ett par svarta shorts. Av moster fick han fotbollssockar så nu är han laddad inför fotbollssäsongen nästa år.



Dessa jeansen köpte jag till honom tillsammans med en skitläcker tröja och ett dödskallehalsband.



Själv fick jag dessa söta ljus av min mamma. Älskar ljus!



Fick en postlåda av min pappa. Han har nämligen backat på våran när han plogade vår gård med traktorn så den förra var trasig. HAHAHA!!!!



Min bästa julklapp var denna minidatorn som jag fick utav barnen och Bobbe. Jag har slitit med våran gamla bärbara, skittunga, vidriga dator i evigheter som inte haft tangenter som fungerat och som dött i tid och otid för den blivit för varm. Älskar min nya blåa lilla kompis!!!!!!



Av mig och barnen fick Bobbe ett foto på kidsen.



Av mina föräldrar fick Bobbe ljudböcker också. Vi lyssnar alltid på sådana när vi ska sova.

Hoppas ni alla hade en bra julafton!!!!!

Själv ska jag till svärmor på lunch och äta lutfisk och på kvällen ska vi till min svägerska och äta skinkmacka och Ris a la malta.... mumma!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: