RÅKNA-CITY

Begravning

Jag, Bobbe och Martin skulle åka på begravning i måndags morse. Tanken var att vi skulle komma iväg vid 06:00 men först hittade inte sonen några kläder och sedan smet hundarna.
Klockan 07:00 var vi på G och då var det bråttom. Mycket trafik och pissigt väglag. Från Kungsbacka var det bilkö ända till andra änden av Göteborg... suck!!!!
Begravningen hann vi på och den var så fin. Prästen vi hade var underbar och tårarma bara rann. Jättejobbigt att säga hejdå till min mormor. Hon var en mysig tanta med glimten i ögat men när man når en ålder av 91 så är det tillåtet att man levt klart.
Tråkigt var att vissa av släktingarna inte kunde acceptera att vi inte hann stanna på kaffe och sånt sen utan blev sura. Vi har ju sju timmars bilresa hem och vissa av oss skulle jobba dagen efter. Kom ju inte för deas skull utan för våan egen.
En annan sak som irriterar mig är att man alltid ska ha lite dåligt samete för att man bara kommer när det är begravningar. En av släktingarna tyckte minsann vi kunde komma i annat ärende också men jag resonerar som så att det är lika långt för dom att köra hit som jag har dit och för allt vad jag vet så har jag varit i Norge beydligt oftare än vad dom varit i Sverige hos mig,,, så nu säger jag bara VÄLKOMNA!
Vi var hemma 23:00 efter att Bobbe varit innom verkstan och hämtat papper och jag hämtat min bil så vi kunde åka och jobba dagen efter... full rulle här minsann.
Idag har vi varit trötta och lättetliga allihopa. Man känner sig nästan sjuk. Ska bli underart att krypa säng ikväll.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Bry dej inte om alla dumma kommentarer... va ju för er egen skull som du säger !

2 Anna
skriven :

Trist när det blir så och speciellt i ett sånt läge. Håller med Susann!