RÅKNA-CITY

Irriterande

Måste bara avreagera mig lite....
Får höra lite här och där att det fortfarande tasslas om hur jag sköter mina hundar,,, särskillt Ozzy som jag går med på hundkurs för problemhundar. Herregud så sorgligt att inte folk i ens närhet har annat att snacka om. Stort *SUCK*!!!!! Säger bara en sak "SKÖT ER SJÄLVA"!!!!

Detta brevet fick jag av en av personerna på Karisma för några dagar sedan när jag frågade om hur jag ska hantera alla i min omgivning som har såååå mycket åsikter. Jätteskönt att dom finns!

Hej,

Skönt att han är sjuk - det förklara mycket!

Du måste sluta lyssna på alla människor! Fråga vilken utbildning de har och hur många hundar de utrett och tränat.  Speciellt veterinärer etc. De har ingen utbildning på beteende över huvud taget!

Nej, Ozzy är ingen svår nöt att knäcka! Det är just precis såna vi är allra bäst på!Han är precis så våra sjuka problemhundar är och det är dem vi träffar! Kan ju visa sig framöver att han är svårare än andra men det kan ingen veta ännu. (Om de inte kan se in i framtiden vill säga!)

Han har inte påbörjat sin nervarvning ännu - det gör han inte fullt ut förrän han är frisk. Men du måste ta det lugnt eftersom han inte kan ta hand om sin sjukdom annars. Säg inte till "folk" att han ska stressas av, det väcker experten i dem. Säg att han är sjuk. Det är svårt för kreti och pleti att diskutera då. Många hundar blir värre när nervarvningen börjar. Det tar minst en månad innan binjurarna slutar producera överskott av hormoner och han har abstinens förutom att han är sjuk.

Så om vi nu ska se det från den ljusa sidan: Han har abstinens - alltså händer det något med systemet. Han är sjuk - alltså kan han bli frisk. Du får hjälp av  - nja, de bästa känns kanske lite självhävdande - men i alla fall de som har högst utbildning och sett flest stressade hundar av alla. Kan det bli bättre?

Hej,

Leena

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Menar du att folk snackar massa om dig och sina vovvar? Då vet dom väl inte att du bryr dig nog mer än dom flesta. Jag kan inget om hundar. Har stor resekt för dom som är kunniga, hoppas det kommer lösa sig för er. Det tror jag med all säkerhet!! Du gör ju allt för dina "små" =) Kramar!

2 Ellen
skriven :

Japp så är det Malin,,, vissa snackar om mitt sätt att rehabilitera min problemhund. Dom tror inte jag får reda på det men jag vet att det diskuteras och det är väldigt irriterande. Får ju reda på det förr el senare i alla fall liksom. Fattar inte på vad det går ut på?

3 Katarina
skriven :

Jag säger som tidigare, kämpa på!!! Bry dig inte om dessa människor som så gärna vill veta bäst och som har åsikter om allt. Lita till den experthjälp du nu får och sålla bort resten.

Är övertygad om att ni kommer att "fixa" det här du och Ozzy. Om ni mot förmodan inte når förändring så vet du ändå i all framtid att du verkligen försökt och gjort det du kunnat. Jag fortsätter hålla tummarna för er!