RÅKNA-CITY

Grannens hund

Min goa snälla granne, Allan, har köpt ny hund efter att den gamla taxen blev sjuk. Nu bor det en fd stadstax nästgårds och hennes namn ät "Snäckan". Mycket bedårande hund på alla sätt och vis... men satan i gatan vad hon kan skälla. Antar att den lilla stadstaxen ska lära sig vara ensam i hundgården och detta tycker hon inte är så trevligt och det vill hon absolut dela med hela Råkna-city. SUCK! Intalar mig att detta ska gå över... snart förhoppningsvis, för något mer irriterande att lyssna på än ett gällt taxskall kan jag inte komma på just nu.
Idag rymmde lilla Snäckan från sitt hus för andra gången på en vecka. Hon tyckte att grabben som cyklade förbi hennes hus såg ut som en som ville ha sällskap,,, tyvärr skulle bara pojken några hundra meter,,, alltså till VÅRT hus.
Mina hundpojkar uppskattar Snäckan på helt olika vis. Knodden som har kulorna kvar vill gärna träffa henne medan kullösa Ozzy vill ha mat. HAHAHA!!!!
Min värsta fasa är att grannen inte ska upptäcka att hon smiter en dag och att hon ska lockas att kliva på i min kattlucka. Då blir det inte roligt kan jag säga.
Är nervös för att gå förbi grannens hus nu eftersom jag vet att han brukar ha henne lös och uppenbarligen inte kan få in henne utan att få tag i henne. Ja det ska väl bli hund av den lilla damen också!???!!!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Annelie
skriven :



Ojojoj,, detta lät INTE bra.

Fyyyy för skällande taxar,, har jag oxå bott granne med en gång i tiden. Att jag inte slet mitt hår.

ryser vid bara tanken



Va gött att det inte var nåt större fel på din älskade vovve.

Krama om honom från mig.



Kram till dig oxå.. // Annelie