RÅKNA-CITY

Växjö


Mycket folk i Tipshallen i Växjö. 104 Leonberger anmälda.

Idag var det dags för utställning i Växjö för Knodden.
Det gick finfint i ringen och dagens ritik lapp löd: 
En hane med mycket bra helhet vid stående. Välformat huvud. Väl könspräglat. Bra hals. Behöver ännu mer bröstdjup=bättre förbröst. Utmärkta vinklar. Härlig benstomme. Rör sig med kraft=energi från sidan. Ännu lite trångt framifrån. Tyvärr rullar han svansen i rörelse.
Inte så illa.... Vi blev fyra i juniorklass vilket vi är mycket nöjda med.
Hade med mig maken också vilket underlättade med en stor vovve, två stolar, megaväska och bur i jätteformat.  TACK BOBBE FÖR HJÄLPEN IDAG MED ALLT!!!!!!! Haft en riktigt mysig dag tillsammans.
Fick även hjälpa Nicklas och Catrine att ställa deras hundar vilket är en stor ära för en nybörjare som jag. Att någon bara vågar låta mig (klumpekloss) springa med "riktiga" utställningshundar är en ära!!! HAHAHA!!!! TACK ALLIHOPA FÖR GODA RÅD!!!!! Bara suger åt mig av tips från alla håll och kanter och som en av tjejerna sa idag "du måste ju våga för att lära".


Här fick jag hjälpa till att ställa TinTin (Knodden´s mamma)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

GRATTIS än en gång! F-n ska du bli proffshandler eller? Jag lejer ju gärna bort den biten så du får gärna ställa min med hädanefter! Jag blir så f-t nervös så jag mår illa...

2 Micke
skriven :

"En hane med mycket bra helhet vid stående. Välformat huvud. Väl könspräglat."

Precis vad läkarn sa till mig vid förra hälsokollen haha..............

3 Veronica
skriven :

GRATTIS!!!

Verkligen jättekul, ses på Mydog i januari då...

4 JAG... fru Carlsson
skriven :

Ja du Micke... gott att veta att du är en riktig man trots allt... hehehehe!!!

Katarina... jag tycker detär skitskojigt och ställa hundar... såklart mest min egen men bra träning att ställa andras oxå. Hjälper dig gärna med din om jag bara hiner. KUL JU... men nervöst! Särskillt med andras. Man vill ju inte sumpa det för att man är okunnig.

Jajamensan Veronica vi ses den 8:e januari igen. Bara träna som attans fram tills dess.