RÅKNA-CITY

Lössläppt hund

Varit ute en runda och krattat, lukat och klippt ner gamla blommor. Har som tur va varit på framsidan och grejat och haft hundarna i snoddarna där. Plötsligt kommer det en dam på cykel förbi och Knodden rycker till en gång i snöret och fästet på karbinhaken lossnar och han rusar efter. Herregud så rädd jag blev att han skulle välta henne. Hon finner sig snabbt och fortsätter cykla och säger något till honom och jag lyckas ropa tebax honom. Urs vad otrevligt sådant är. Hon kunde ju vara en väldigt hundrädd människa och hade ju garanterat fått dåndimpen när hon såg storleken på hunden jämte cyklen. Ja ibland ska man ha tur.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susanne
skriven :

hade det varit jag på cykeln så hade jag skitit ner mig kan jag lova dig...=)

2 Katarina
skriven :

Ha ha, det verkade ju ganska oskyldigt trots allt, han kan ju inte varit på mördarstråt!

Själv har jag tre medlemmar i "Cykeldödarklubben". De höll på att knäcka mig idag. Det kom så klart en cyklist när vi var ute och gick, jag hade två av klubbmedlemmarna i handen. Trots att det måste synas på långt håll hur de laddar, cyklar den j-a idioten max på 1 meters avstånd. Snacka om att provocera mitt gäng alltså...kan säga att de hade nog inte kommit på inkallning om de kommit lösa efter en cykel...