RÅKNA-CITY

Kurs om utställning

Idag var sista utställningskursen med Johanna Davidsson. Regnet var inte det bästa men vad gör man inte för sina djur och för något som är skojigt. Hade tagit på mig ordentligt så jag frös inte och blev inte blöt heller.
Som vanligt var det så skönt att komma iväg från familjen lite och kursen var lyckad.
I ringen kommer mitt enda stora problem att vara att få Knodden att fatta att man inte behöver komma fram till alla och hoppa runt när vi springer. Tror att genom att rasta honom innan kommer jag nog få bukt med det med.
Nu är det bara att visa på dom två utställningarna som kommer i oktober att det vi övat på fungerar när det verkligen gäller. Ska åka själv också och det är nästan det jag är mest nervös för... när ska man in, vart och så vidare. Får väl helt enkelt fråga någon om det strular till sig. Hoppas jag hunnit få min nya bur till Knodden tills dess.

TACK JOHANNA FÖR ALL HJÄLP!!!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Äh vad fasen, vi håller väl ihop vi amatörer...vi har också anmält både till Halmstad och Växjö så vi syns så klart där och kan hjälpa varann!

2 Ellen
skriven :

Hejsan Katarina!



Ska bli så skojigt att träffa er både i H-stad o Växjö. Hade varit sååå bussigt om jag kunde få lite hjälp på utställningarna. Jag är skitnervös! Går d som d brukar är det inget problem för då går vi inte vidare alls,,, Hur många hundar ska ni ställa?

3 Katarina
skriven :

Jag har med mig Alice och Veronica har med sig Humlan. Sen har vi ju inga fler som håller åldersgränsen.

Det tråkiga är ju när man går vidare, får sitta o vänta hela dagen och sen åker man ut på stört...oj vad många ggr jag gjort det...skittråkiga timmar men man vill ju inte åka hem om man väl gått vidare, man vet ju aldrig...

Ska bli skitkul att träffas igen, det blev ju bara ett litet snabbprat i Tvååker när vi råkade möta dig på parkeringen när vi hämtat grejer i Nicklas bil.