RÅKNA-CITY

Knoddens tilltugg

När jag kom hem från jobbet iag hade Knodden haft tråkigt medan husse sov sött. Knodden måste ha konstant sysselsättning när han är "ensam" så därför letade han upp kul saker att pyssla med... tre klädnypor, en trimmsax, hårborste, penna och en cd-skiva med ett megastort dataspel som var sonens demolerade han på någon timme. Han var mycket nöjd med dagens skörd ända tills husse kom på honom och han fick skäll.

Märks att vi börjat elda nu för Knodden tilbringar mer tid ute än innomhus. Rätt skönt eftersom han tar så stor plats men även i trädgården kan han dessvärre känna sig sysslolös och hitta på bus. Just nu gräver han små små hål lite här och där. Antar han redan fixar gropar för vårlökarna.

Sist jag var ute och plockade bajsklumpar i trädgården hittade jag konstiga märken på hela gräsmattan. Funderade i ett svagt ögonblick på om vi fått in vildsvin i trädgården. Efter en stund kom Knodden och Ozzy rusande i vild galopp och då såg jag vart märkena kommer ifrån. Det är när Knodden slirar runt på gräsmattan som det blir sådana. Hans klor fungerar som dubbar i hans tvära girar över gräset... Funderar alvarligt på att sätta korkar på hans klor eller gummikulor så han inte river upp hela min fina gröna matta.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: