RÅKNA-CITY

Frosta av frysen

Idag när jag varit nere och handlat och skulle in med frysvarorna i frysen stog den på minus tio grader. Grrrr!!!! Jag klappade den snällt, kramade den lite och sparkade och svor men den vägrade att gå ner i lägre temperaturer. Har gått och funderat på att frosta av skiten länge men insåg att idag fanns det ingen återvändo. Sagt och gjort...
Nu är jag mitt uppe i ett stökigt kök, is, vatten och diverse redskap i min kamp mot isblocken som bott i min frys. Handdukar täcker golvet men likförbannat så är det vatten överallt. Måste ju gå lite snabbt också eftersom det inte är så kallt att man kan slänga ut maten i snön och hade jag kunnat göra det så garanterar jag att skiten varit uppäten på några minuter av två konstant hungriga individer på fyra ben.
För så mycket med sig uppe på allt.... funderar tex på att möblera om i köket nu, kanske slå ut en vägg, handla nytt porslin eller kanske bli vegetarian. Hmmm fundera på detta kära make innan du överlåter detta på mig en gång till!!!! HAHAHA!!!
Ser ju också att städtanten i detta huset (JAG) sköter sitt jobb på sämsta tänkbara sätt. Var stora megadammråttor bakom kylen och frysen och uppe på dom var det väääldigt dammigt. Skärpning!!!


BLÄ!!!! Snacka om att en bomb slagit ned!


Såhär tom kan en kyl se ut när det är dags för avfrstning. Känner knappt igen den ju.


Mattes spannvakt heter Knodden. Mycket spännande att se vatten och is överallt.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: