RÅKNA-CITY

Påskliljan=Giftig

Knodden mådde ju inte så häftigt häromdagen när jag kom hem från jobbet. Har ju gått och funderat på vad detta berodde på och idag kom vi på det... han har lyckats gräva upp lökar från påsklilja utanför hundgården. Är visst giftigt att äta påsklila och särskillt löken. Huuu sicken tur att det gick bra för om tex ett barn äter den kan det leda till hjärtrubbningar, kräkningar, diareér, svettningar mm. Man bör omedelbart ringa giftinformationen och helst styra upp det med intag av kol. Urs blev helt kallsvettig när jag insåg att den löken som all annan lök kunde vara så farligt för våra hundar. Nu får jag göra e ordentlig koll imorgon innan jag sätter dom där igen så varenda bit av blommlök är borta och se till att han inte lyckas få tag  mer.

Jaja slutet gott allting gott!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: