RÅKNA-CITY

Rasspecial på söndag eller inte?

Knodden hade en konstig knöl mellan sina tår igår. Eftersom han var på det hela tiden så beslöt jag mig för att åka med honom till vetrenären för att kolla vad det kunde vara. Såklart kunde dom inte veta vad det var och när jag står där och klappar Knodden på huvudet så känner jag en knuta på skallen också. Jaha var det första jag tänkte,,,, nu har man en hund med allergi och en som ska se ut som ett vårtsvin. Som tur var så var det bara ett gammalt fästingbett som gjort knutan. Hon smorde på nåt gojs och gjorde likdant med tassen. (Något annat tror jag inte dom fixar på vetrenärstationen i Torup...) Hoppas nu att den sabla "huvudknutan" ska gå ner innan söndag för annars vet jag inte om det är någon idé att åka till Skåne på hundutställning. Mysigt när dommaren känner på honom och sedan ryser när han märker den. Tassen kan nog klara sig igenom för vetrenären rakade inte mycket och om Knodden håller ihop tårna så är det ingen som märker.
Är ju bara så typiskt att han åker på sådana här saker nu!!!!
Sedan älskar dom ju att dela ut stora lampskärmar som hundarna ska ha på sig. Vilken hund gillar sådana? Varför kan man inte hitta på något som är bättre än dom? Kan dom bara glömma jag kränger på honom. Får övervaka honom konstant istället. Den var så stor så det var precis den gick in genom bildörren.... Dom testade en luftkudde som man blåser upp runt halsen på hunden men det funkade inte. Han bara sträckte fram sin tass och så kunde han slicka på den i alla fall.
Jaha så är det ringträning ikväll. Där finns en utbildad domare med så jag ska fråga henne vad hon tror om Knoddens "sargade" utseende. Håll tummarna för att det blir utställning för det har jag sett så fram emot!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Självklart håller jag alla tummar jag har !!