RÅKNA-CITY

Sammanfattning av helgen

Ja vad ska man säga om denna helgen? Kanske att den har innehållit allt,,, både kul saker och hemskt tråkiga. Eftersom detta fortfarande ska handla om "mitt helt vanliga liv" så ska jag vara helt ärlig. Ingen idé annars att blogga om saker som faktiskt händer och sedan ljuga och försköna.

Det började med att jag jobbade extra på fredag förmiddag åt Maria. Inte ett pass jag brukar jobba så det var trevligt som omväxling. Efter det var det Konsum och systemet plus en runda till apoteket och hem och bara slappa.... trodde jag!!! Gubben hade inte fixat med något så det var bara att fortsätta,,,, hänga tvätt, tömma diskmaskinen, damsuga och laga mat.
Sen var det ett glas vin som gällde och en stund framför TV:n och datorn. Det är där framför datorn som eländet börjar. Inser att det jag skrivit på facebook till kompisar, som jag trott hamnat i deras privata mail, inte alls hamnat där utan i den offentliga loggen så alla kan läsa. Börjar göra småont i magen och jag börjar fundera på vad jag egentligen skrivit dom få veckorna som jag haft facebook. Hmmm?!!! Nästa "aha-upplevelse" kommer när jag plötsligt märker att en av mina vänner blockat mig. Börjar ana att mina inlägg och den försvunna väninnan hänger ihop.
Intalar i alla fall mig själv att det bara är en ond föraning som inte stämmer och går och kojsar.

Morgonen därpå är den onda föraningen ingen föraning utan ren fakta. Har fått ett mail från personen och det är ingen rolig läsning. Har varit fruktansvärt taskig och kompisen är besviken och ledsen. Vad ska man säga??? Ingen idé att börja med bortförklaringar eller lama ursäkter för att förbättra sin status. Man kan bara be om ursäkt... that´s it!!!
Antar att dom flesta har skrivit ett mail, snackat om någon i telefon eller över en kopp kaffe som enbart är menat för en persons ögon. Det var vad jag trodde jag gjorde men det blev bara så fel. Känner mig så usel och funderar på om förtroendet går att bygga upp igen? Vad får man för rykte bland kompisar? Vågar folk lita på en igen? Är man klassad som en person som snackar skit bakom sina vänners ryggar? Ja jag vet inte ännu hur snacket går men lär väl bli varse om detta. Hylte är ju Hylte.
Gjort är gjort och jag har lärt mig några läxor. Tillexempel så ska man vara mer rädd om sina vänner och inte använda datorn till skitsnack.
Det jävligaste av allt är att personen i fråga är en riktigt supersnäll människa, en riktig vän som aldrig snackar skit om andra. Allt hade varit så mycket enklare om det var en person som man inte brydde sig så mycket om.
Ja nog om mina tabbar...
På kvällen på lördagen var det lite folk och hälsade på. Var en mycket trevlig kväll med god mat och god dricka. Vi tittade på melodifestivalen och hade alla olika personer som vi hejade på. Vann rätt låt? Njaeee... eller???

Idag söndag har jag bara suttit och funderat på mina synder och mått dåligt.
Vandrat en sväng med maken, Knodden och Ozzy i det fina vädret.

Ja så har min helg varit,,, upp och nedgångar.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica
skriven :

Jag tror inte det finns någon som ALDRIG har snackat skit om någon annan människa, klart ALLA har. Du hade då oturen o skriva på fel ställe bara och det var ju inte så smart :) Men jag tror att det kommer gå över..

2 Lena
skriven :

Håller med Jessica, tror oxå att alla människor någongång har snackat skit om någon annan människa!!

3 Malin
skriven :

Håller med Jessica med! ALLA gör vi våra tabbar...Men visst kan man må skit efter! Hoppas att allt löser sig till det bästa!

Dig vill man ju ha sokm vän och det inser nog personen med!!

4 Jessica
skriven :

Ja vi är ju inte mer än människor. Det finns inga perfekta männsikor fastän det iofs finns dom som tror att dom är det =)

5 Jonnie
skriven :

jo men hallåå jag e PERFEKT

6 Jessica
skriven :

Ha ha