RÅKNA-CITY

Inte dra lilla lilla vovve

Ja som överskriften visar så är det om hundar som drar detta inlägg kommer handla om.
Igår var jag ute i byn och promenerade med Ozzy och Knodden. Oftast går dom jättefint båda två i koppel men möter man andra hundar så kan det bli kämpigt. Igår var jag först jättestolt för att jag lyckades få båda att passera en hund utan att vi väckte för mycket uppmärksamhet och slappnade av,,,, kanske väl mycket för plötsligt så såg dom en liten hunddam med sin matte vid en bänk. Båda bara kastar sig mot den stackars vovven och jag hade inte en chans att få stopp på dom. Matten på bänken tog sin hund i famnen och höll nästan på att skita ner sig när vi kommer dundrandes mot dom. Hände inget men antar att det såg vilt ut. Kunde inte be om ursäkt heller eftersom det verkade som om människan varken fattade engelska eller svenska. (Om hon nu inte bara förlorade talet av skräck...!!!!!) Urs så otrevligt det känns. Alla på byn i Hylte vände sig om och jag hade verkligen lust att bara sjunka genom jorden. Muttrade och fräste på mina olydiga pojkar och vandrade röd i ansiktet därifrån.
Idag har jag varit och köpt nosgrimma till Knodden också. Han är ju en grabb på över 50 kilo så även om jag har en del vikt för egen del så har man inget att sätta emot om han bestämmer sig för att vika av från våran förutbestämda rutt. Ozzy har haft nosgrimma i flera år för att han inte ska dra i kopplet och nu det sista året har jag den som en extra åtgärd om han skulle försöka sig på att naffsa folk. Med den på har han ingen chans.
Nu ser jag fram emot mer harmoniska promenader på samhället i fortsättningen.
Have a nice day everyone!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: