RÅKNA-CITY

Hemma igen...


Här fiskar mina pojkar i Norge. Vattnet är fullt drickbart och alldeles grönt. Underbart!

Igår kom vi hem från semestern i husvagn. Himla skönt kan jag säga. Vi hade hemlängtan allihopa!

Min pappa rinde när vi hade 50 mil hem och talade om att han var på G till sjukhuset med diverse problem med tryck över bröstet, vatten i en lunga osv osv. Himla skojigt när man har så långt hem och få reda på något sådant. Var nog dom längsta 50 milen i hela mitt liv! (Nu gick allt som det skulle och allt löste sig för farsgubben med en kur antibiotika.)

Tipset från denna semestern är att köpa en ljudbok och lyssna på. Vi köpte "Insidan" av Liam Norberg. En kanonbok på elva timmar som vi lyssnat på.

Som längst på denna semestern kom vi till Rognan i Norge. Vilken underbar natur det var däruppe. Kommer bära med mig den resten av detta året. Snö, stup, vackra forsar. höga berg, små träd, renar och regn men också sol. Underbart!
Tanken var ju att vi kanske skulle försökt åka till Alta i Norge där min pappa kommer ifrån men det blev tidsbrist eftersom Bobbe börjar jobba nästa vecka. Man vill ju inte bara sitta och kana i bilen hela semestern utan också kunna slappa och ta det lugnt på en mysig camping.
Till nästa år blir det absolut Alta i Norge som gäller. Dit är det 200 mil enkel resa. Har inte bestämt oss för om det blir med eller utan husvagn men jag vill så gärna visa sonen vart hans morfar kommer ifrån och låta han se samekulturen som finns där. Ska spara pengar till bensinen som blir den dyra posten på en sådan här semester. Har ju tankat i runda slängar för cirka 900 kr om dagen. HUUUUU!!!!!!!


Detta foto är taget på vår semester.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: