RÅKNA-CITY

Duscha hund

Igår var det Ozzy´s tur att bli renskrubbad och fin. Han är ju en baggis med sin korta päls. Går åt två handdukar och tar cirka 20 minuter och sedan är han en godoftande hund.

Knodden har jag fixat till idag. Schampo, föning och en satans massa borstningstimmar har jag lagt ner och ändå är jag inte klar. Hade sådan panik när jag upptäckte alla tovor i hans päls så jag kan erkänna att tårarna inte var långt borta. Nu har jag nästan fått ut alla och kan erkänna att det får gå precis hur det vill på utställningen i Tvååker MEN jag vet att jag har gjort allt i pälsvård med honom som jag bara orkat med.
Fick reda på av Nicklas, Knodden´s "människopappa", att man måste kolla med en kamm innan man badar dom så att pälsen inte tovar vilket den kan göra nu när dom fäller. Gör den det gör man smart i att borsta pälsen innan man blöter den annars har man ett riktigt rastahår att ge sig i kast med. Ja alltid lär man sig något nytt!

Håll tummarna allihopa för att det är uppehåll på fredag så allt mitt arbete inte är bortkastat. Ska ha ett parasoll med som min kära syster ska få hålla över min hund. (Antar hon hoppas på att vi inte går vidare så pinan för henne denna dag blir för lång,,,, hahaha!)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Knodden verkar iaf ha päls kvar, här blir det bad idag och sen är det nog inte mycket med behåringen...

Hoppas vi syns imorgon!

2 Malin
skriven :

Håller tummarna här!!!!

3 Jonnie
skriven :

ja de regnar ju inte nu !!

4 Vicki
skriven :

Har ni varit på hundutställningen och hur gick den i så fall?



Hur gammal är din son?



Vicki

5 Isa
skriven :

Svar på tal!

kolla på min blogg vad jag har skrivit idag på " svar på tal " puss<3

6 Jonnie
skriven :

haha okej så de va såå de gick till, vi har alla undrat haha