RÅKNA-CITY

Saknar sommaren

Nu vill jag har vår och istället så vräker snön ner och det blåser kallt. Imorgon ska det i och för sig bli sol men nordanvind. Går snart i ide som björnen. Vill greja i trädgården... plantera, rensa ogräs och se gröna knoppar. Har en massa hål som mina vovvar grävt åt mig som jag har en del planer för. Älskar våren allra bäst. Försöker att hinna njuta av den varje år men hinner aldrig innan det plötsligt är 28 plus ute och gräset är sönderbränt och kidsen tjatar om att åka och bada. Jo jag vet att varje årstid har sin tjusning och hade man inte haft dom olika årstiderna så hade man inte njutit så mycket av den fina våren och den härliga sommaren. Kunde i alla fall inte hösten och vintern kunna kortas ner liiite. Hösten kunde vara i en månad och vintern bara precis tre veckor över jul? Ja önska går ju alltid. imorgon är det sista dagen på grabbens jullov. han ska leka med grannpojkarna verkade det som och jag ska se om jag hinner plocka ner julgardinerna. Hoppas solen är framme som utlovat och att en värmebölja med 15 plusgrader sveper förbi vårt avlånga land.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: