RÅKNA-CITY

Ruskigt väder

Man kan verkligen kalla det omväxlande väder. Ena dagen är det kallt och klart och nästa dag är det duggregn och grått. Inget bra väder om man har hundar,,, särskillt inte om den ena har lång päls och älskar att liggaoch sova på gräsmattan i leran. Alltid lika spännande att komma hem efter en dag på jobbet när hundarna varit ensamma hemma. Man går med hjärtat i halsgropen in genom ytterdörren. Ibland hörs ett litet skrik av förvåning, oftast kommer det från personen som kliver först in... den som kommer efter säger med skräck i rösten "hur ser det ut"?!!! Oftast är det bara att ta tag i damsugaren, sopskyffeln eller en trasa. Är det inte så att dom stökat ner med flit så är det allt hår som ligger i drivor. Alla sådana negativa saker med att ha hund övevägs av att man får en hjärtlig hälsning när man kommer hem. En som saknat dig hela dagen väntar och bryr sig inte om att man är trött, stressad eller sjuk,,, han är glad ändå. Jag har två utslagna killar vid mina fötter nu. Har inte blivit någon promenad idag pga det risiga vädret men grabbarna har lekt i trädgården så dom är trötta i alla fall. Morfar var här en sväng på fm och har antagligen busat med dom oxå. Imorgon är jag ledig så då blir det en promenad i Hylte samhälle. Kul att titta på annat än träd och sedan vänjer ju sig pojkarna att se andra människor, hundar och bilar. Hoppas att det blir bra väder!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica
skriven :

Hallå propellen.. Det kan du hoppa upp o sätta dej på att vi ska fan så irriterande å sitta å klicka på blogghelvetet. Tror dom inte man har annat att göra lixom. Ta med alla redskap du har...jag fotar

2 Jessica
skriven :

Nej nu måste jag rätta till fru Carlsson i Råknacity jag är född och uppvuxen i Jönköping så där fanns den iaf och i övriga landet med skulle jag tro.. Finns det nån möjlighet glassen missade Hylte? Iaf så var det en skitgod glass nåt som du missat :)

3 Jessica
skriven :

Fångarna på fortet var bra, med fader fara eller vad han nu hette :) Lika bra vi spelar in ett eget underhållningsprogram vad säger du? Förbered Macken så filmar vi där...