RÅKNA-CITY

Hundkursen

Varit på hundkurs med Knodden idag. Gick bra! Han är väl inte den snabbaste hund till att fatta vad han ska göra men himla snäll och lugn. Eftersom man har en stirrig hund sedan innan så har jag hellre en sävlig hund än en som man måste ha koll på hela tiden för att den inte ska morra eller så mot andra. Knodden gör allt i sin takt och då jag läst på om rasen så är det rätt normalt har jag förstått.
Idag övade vi uppmärksamhetsövningar, inkallning och hur man ska få dom att inte dra i kopplet. Det mesta har man ju redan koll på eftersom man gått en valpkurs med Ozzy men det är aldrig fel att hålla sig uppdaterad och få träffa andra med valpar.
Bättre väder idag än förra gången. Aldrig kul att ha kurser ute när det blåser storm och ösregnar. Idag var det uppehåll och inte särskillt kallt.
Nästa kurstillfälle är en bakisdag (ska på 40-års  fest på lördagen) och ska inte gå då. Då skulle dom öva i Hylte samhälle och det känner jag redan att vi fixar. Knodden är inte nervös för andra människor eller djur och bryr sig inte om höga ljud från lastbilar.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Går du och Knodden till samma frisör?! // Malin