RÅKNA-CITY

NU VILL JAG SOVA!!!!

Sitter mitt i natten och funderar på om jag håller på att bli sjuk för andra natten i rad. Ont i skallen och vaknar helt oförklarligt och kan inte somna om. Mår lite influensataskigt.
Kollade internet lite och insåg att alla mina sjukdomssymptom är för att jag slutat snusa, deppighet, likgiltighet, sömnrubbningar, tryck över bröstet, håglöshet, koncentrationssvårigheter, humörsvängningar osv osv. Jus nu är det värsta att jag inte kan sova. Börjar få ångest för hur jag ska fixa en dag till med cirka två timmars sömn.
Börjar på allvar fundera på om jag någonsin kommer börja snusa igen eftersom jag inte skulle palla att gå igenom detta en gång till. Är liksom inte värt det.
Har "slutat" snusa innan men har alltid kört med antingen nicotintugummi eller nicotinsugtabletter och det blir liksom inte det samma.... man har ju inte slutat på riktigt då.
Man inser hur allvarligt snus är när det avråds från att sluta tvärt med det på grund av att kroppen inte alltid pallar med omställningen.
Ja efter cirka 15 års snusande så sitter man nu verkligen och önskar att man aldrig börjat. Kan inte heller lova att jag aldrig börjar igen men jag kan däremot ge ett löfte att jag i så fall INTE kommer sluta en gång till för det är det absolut inte värt.
Nu ska jag ner till hunden, maken och katten i sängkammaren igen och ligga och irritera mig på hur gott dom verkar sova....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: