RÅKNA-CITY

Hår för hela slanten idag



Ja idag begav jag mig i ensamt majestät till Varberg för att besöka Jennie på salong Sax & Fön (inte Saxofon som jag trodde) för att få lite action i skallen igen. Har ju i det sista sett ut som min mormor ungefär. Inte lätt för en tjej från landet att åka till stora staden själv med parkeringssnurror, blinkande övergånsställen och en massa bilar och folk överallt. Fram kom ja efter endast en felkörning, vilket enbart berodde på att GPS:en trodde det skulle vara en rondell på ett ställe vilket det inte var.
Blev superbra i skallen!!! Tittade inte i ett enda skyltfönster på väg tillbaks till bilen och grejade inte med håret på hela vägen hem. Annars är det ju det första man gör,,, puffa och fixa det med fingrarna så man inte ska bli full i skratt varenda gång man kollar sig i backspeglen.
Snart är det dags för Knodden att kliva in i duschen. Han måste bli fin till hundutställningen på söndag. Även han ska shamponeras, torkas, fönas och borstas. Just nu sitter han i hundgården lyckligt ovetande om den pärs vi ska gå igenom om en stund. När han är klar ikväll så är det stränga förhållningsregler om vart han får slänga sin stora kropp någonstans. Inga vattenpölar och geggiga ställen,,,, inte så lätt med en trädgård som ser ut som en leråker.
Var och rekade där hundutställningen ska hållas på söndag. Såg inte för mysigt ut där heller kan jag säga. Ett mycket lerigt och smutsigt stall är platsen. Utanför flöt det brunt smutsigt vatten och jag ser redan framför mig hur Bobbe och jag bär in vår lilla vovve för att han inte ska lägga sig någonstans och rulla runt.
Övat som katten ute idag på att stå stilla och att trava. Han är inte snabb min lilla kille så det ser bland ut som om jag släpar honom framåt. Att stå är det värsta han vet men jag har mina trix,,, ett knä under magen i väntan på domaren funkar och en sabla massa godis i små bitar att pluppa in i gapet på honom och när domaren kommer fram till oss hoppas jag att dom fixar genomgången på cirka 5 sekunder för det är vad han vill stå kvar sen.
Hmmm ja en massa lycka till önskar jag oss,,,,
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Helle
skriven :

Inga bilder på den nya frisyren? =)

2 anonym
skriven :

Håller me föregående talare .... Kul att du blev nöjd !

3 jennie
skriven :

kul att du gillade det:) och att du slapp fixa till det själv!