RÅKNA-CITY

Dopsdag



Här är Gustav.
Denna krabat är jag moster till. Försöker så gott jag kan att lära han en massa viktiga saker. Jag har tex gett han en docka så han blir en god make en gång i framtiden och kan hjälpa till med blöjbyten och matning på ett bra sätt. Försöker lära han svärord, men då han knappt pratar ännu så är det svårt. Har även sett till att han har söta armband och halsband i plast så han med all säkerhet inte ger sin blivande maka/make (???) smycken utan värde utan tidigt lär sig se skillnad på äkta och oäkta.
Ja som ni ser så är det inte enkelt att vara moster minsan. Man ser ju äkta makar runt sig och är inte helt nöjd med hur dom blivit uppfostrade en gång i tiden. Finns en hel del för oss kvinnor i deras omgivning att ta tag i när dom kommer ut på marknaden.
Idag har Gustav dopsdag. Då jag inte är med i svenska kyrkan mer så fick jag inte bli fader åt grabben så den rollen fick Bobbe ta på sig. Antar att Bobbe vill träffa Gustav när han kommer hem från Hok för ett litet samtal män emellan. Är ju mycket en moster inte kan visa honom tex hur man står upp och kissar, hur man rakar ryggen eller hur man flirtar utan att åka på smäll.
Hoppas att du får en strålande dag, Gustav. Mamma och pappa såg säääkert till att du fick frukost på sängen och några paket och att dom läste ett stycke ur biblen medan du åt.

PUSSAR OCH KRAMAR FRÅN MOSTER & CO.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Jodå frukost på sängen fick han minsan halv 7 imorse av en mycket trött pappa, sedan så låg han och tittade på bolibompa i pappas säng. Biblen tänkte jag att pappa ska få läsa för grabben innan han somnar i kväll. hahaha