RÅKNA-CITY

Julafton

Jaha så kom julafton även detta året. Är väl bara att hänga med i svängarna vare sig man gillar julen eller inte... i alla fall för banens skull. Längtar dock redan efter whiskeyn ikväll när vi kommer hem.
Nu ska vi snart åka till min svärmor och doppa i grytan. Innan dess måste vi dock hinna med en vända innom Bobbes farmor på äldreboendet och sedan är det en del julklappar som ska till en del hushåll på vägen. Doppet i grytan är inget för mig annars. Blött bröd??? Hmmmm.....
Efter doppet blir det hem till hundarna, en kopp kaffe och lite TV. Gissar att maken vill kolla på den traditionella Kalle medan jag vill kolla på ankan vid namn Anna. Inte gillar jag människan men hon är så dum i huvudet så man bara MÅSTE.
På kvällen bär det åter av till svärmor för julklappsutdelning ocgh julmat. Hoppas det inte drar ut på tiden för mycket utan att man komer hem så man hinner slappa lite innan det är dags att sova igen. Inte fel att hinna varva ner i pyjamasen medans kidsen grejar med julklapparna.
Hoppas ni får en bra dag allihopa och att ni kör försiktigt på dessa sliriga vägarna.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Det där lät som en väldigt uppbokad dag...hoppas den blir bra iaf och att det blir tid att ta det lugnt också.

Tycker som du om Anka, tycker INTE om henne men visst fan måste jag kolla på eländet...