RÅKNA-CITY

Ringträning påbörjad

Knodden och jag har varit på ringträning ikväll. Som vanligt så är han uppspelt till tusen och piper, frustar och vill fram till alla och hälsa. Rätt gott i alla fall att han är sådan och inte rädd och tillbakadragen som vissa av hundarna där.
Det roliga med ringträningen är att till och med en nervös hund slutar i dom flesta fall med en glad svans och ibland lite bus.
Jag måste börja öva mer på kontaktövningar med min kille. Han drar runt mig som en vante och går dit han vill. Skulle inte se stiligt ut på en utställning. Som tur är ska min hundfröken Johanna Davidsson få fason på oss snart. Ska ju snart börja en handlerkurs hos henne. Ska bli så skojigt och kanske bli ett riktigt team, Knodden och jag.

Han firar just nu sin 1-års dag med ett megaben!!! Har köpt honom en trimmsax och en boll man kan stoppa godis i. Är det födelsedag så är det....
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: