RÅKNA-CITY

Kursdags igen....

Igår anmälde jag Knodden och mig på en handlerkurs hos Johanna Davidsson.
Ska bli kul att träna igen och få övningar och direktiv hur man ska göra. Är ju jättesvårt att se själv hur det ser ut.
Läääängtar!!!

Ringde vetrenären idag och beställde vaccination till Knodden. Frågade samtidigt om man kanske skulle ge kåtbocken en p-spruta men då hon ansåg att han säkerligen var mer dominant än kåt skippade jag den. P-sprutan är ju bra på alla sätt och vis men tyvärr får man inte ställa ut honom när han tagit den och vem vet en dag känner man kanske för en utställning igen och då våre det ju tråkigt om vi inte kan för att han fått en sådan. Ska testa vetrenärens tips att spruta en stråle vatten på honom i ansiktet när han ska "bestiga" och sedan när han kliver av  så ska man ömka honom. Ska börja med det nu i em. Någon annan som har något bra tips?
Ska även börja med rabiesvaccinet. Är ju en knepig historia och krånglig men eftersom vi ska till Alta i Norge nästa år och antagligen måste genom Finland så måste jag fixa den. Gott när allt är gjort!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: