RÅKNA-CITY

Karda

Har hittat ett nytt redskap till att bemästra alla Knodden´s tovor och underhår som aldrig vill lossna. Han har fällt päls hela sommaren och nu har jag fått nog! Åkte till vetrenären och hittade där en karda som tar bort underhåret i ett naffs. Har testat den både på Knodden (Leonberger) och Ozzy (Schäferpäls) och den funkar skitbra. Känns att man river bort pälsen och det går snabbt.
Kan verkligen rekomendera detta verktyg.
Min heter FURminator och jag har köpt mellanstorleken. Tyckte den var smidig eftersom det inte alltid är så gott om plats där man vill borsta. Fanns en större storlek som egentligen är till hästar.

Här är en bild på mitt nya älsklingsvertyg


Här står lilla killen med en massa hår runt sig. Matte=nöjd!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ann-Sophie
skriven :

Vilken fin blogg du har! :)

Den där kardan verkar ju vara kanon. Den måste införskaffas till mitt "lilla" lejon!