RÅKNA-CITY

Sammanfattning av denna dag

Tung morgon med uppstigning 05:00. Inte min favvorittid på dagen direkt. Kommer varor på torsdagar så man vet att det ska bäras dricka och flak med bira. Gött när det är över.

Syster gjorde dagen lite ljusare genom att komma och tala om att hon toppsat öronen och bomullsbiten i änden stannat kvar i örat. HAHAHAHA!!!!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skojigt! Fick åka till sjukstugan och få dom att plocka ut den.
Synd att inte mamma lärde henne som liten att man inte ska stoppa upp saker i snoken eller öronen så att dom fastnar.

Varit med Knodden på ringträning. Himla bra för oss så vi lär oss umgås nära andra hundar och människor och även att föra oss tillsammans så det ser snyggt ut. Konstigt nog så kvittar det vad folk har för hundraser eller vad man har för bakgrund för när man är hundägare så har man alltid något att prata om.

Nu är det snart dags för valpträff för Knodden och hans syskon. Ska bli så roligt och ser hur dom andra ser ut. Lovar jag ska filma och fota så mycket jag kan.

1/5 är det hundutställning i Smålandstenar. Börjar bli nervös.
Fick reda på att Knodden´s kennelföräldrar inte själva ska ställa ut någon hund då men ändå kommer åka hit för att peppa oss och hjälpa oss igenom dagen. Gör mig ännu mera nervös för jag vill inte göra dom besvikna.

Funderar på att gå en handlerkurs den 26/4. Är visst en danska som håller i det. Hade kanske inte varit så dumt. Får se hur vi ska göra.

17/5 på Norges nationaldag så är det rasspecial i Skåne för Leonbergerhundar. Då får ju lilla Knodden verkligen sitt betyg kan man säga. Där är domarna specialutbildade för Leonberger så dom kan verkligen sin grej. OJ så häftigt om han får bra krtitik.

Ja mycket är på G.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Emma
skriven :

Lycka till med vovvsingen å alla träffar å tävlingar.

2 Syster
skriven :

Kul att man kan göra någons dag lite ljusare!!! ;-D